Hub-Pia-AnneJ-Thailand-2011.reismee.nl

terug naar Bangkok

Koffers inpakken. Hub blijft nog even liggen omdat hij zo gehoest heeft. AnneJ en Pia zijn weer ontbijten bij Dragon. Met zijn drietjes naar het strand. AnneJ wilde onderwaterfoto's maken. Gister haar onderwatertoestel vergeten. Maar er zaten geen vissen. Naast ons op het terras kwamen 2 stellen Nederlanders zitten. Een ervan had op de eerste golf van de tsunami gezeten met een speedboot. Terug naar het hotel, douchen, omkleden en om drie uur werden we opgehaald voor de terugreis naar Bangkok. Hub was steeds, ook toen hij boekte, achterdochtig geweest of het boekingskantoor wel bij de goede maatschappij reserveerde. Maar alles ging goed. Een echt busstation, een prachtige nieuwe bus met in totaal maar 24 stoelen entoch een dubbeldekker, het leken wel ' Lazy boys', ieder een eigen TV schermpje, ingebouwde massage, voetenbankjes en tot ligbed verstelbaar. Om half tien werd er gestopt bij een groot restaurant. Het eten ditmaal niet in buffetvorm, maar elke tafel had een groot draaiplateau en daar werden allerlei gerechten opgezet. Wij zaten helemaal achterin en dus werd Pia wagenziek, dus ijverig kauwgum knauwen en hopen dat het goed gaat. Op zich eigenlijk de beste plaatsen, maar ja. 's-Nachts om vier waren we al in Bangkok op het busstation, maar dan moet je nog 50 km met een taxi.

Bangkok 13 februari

Tegen vijf uurzijn we in het appartement van Peter. Ik had de sleutel en het pasje voor de entree en de liften en tussendeuren. Recht naar bed, om 8 uur op, Pia een was gedraaid en daarna met de Skytrain naar Phrong Pong naar de kapper. Dat heeft wel iets aparts. Een zeer goede en drukke kapsalon, speciale wasmethodes etc. Niet goedkoop, maar wel een ervaring. AnneJ geknipt ( wel 3 milimeter eraf) en dus veel te veel eraf gehaalt. Maar een mooie kleur haar. Pia ook met haar High Lights. Daarna bij Piri Piri in het winkelcentrum Emporium lekker gegeten. Water, brood en beleg gekocht en terug naar het appartement. AnneJ voelt zich ziek en duikt meteen in bed. Wij nemen een lekker glaasje wijn op het terras, maar op tijd in bed.