Hub-Pia-AnneJ-Thailand-2011.reismee.nl

Naar de Phi Phi Islands oftewel Ko Phi Phi

Half acht ontbijt, want we worden om half negen opgehaald. We gaan met een hele grote boot naar Ko Phi Phi. Niet helemaal helder, maar toch prachtig. Wel toen even later de zon doorbrak. Een prachtige tocht over deAndaman Sea van 52 km, langs prachtige baaien en hoge rechte rotspartijen, waar je op sommige plaatsen onder door kunt varen, zover zijn ze door het water ingesleten. Werkelijk indrukwekkend. Op het grote Phi Phi Island Ko Phi Phi Don hebben we, op ca 12 mensen na, iedereen afgezet, waarna wij, die een dagtour geboekt hadden, een sightseeing kregen van de 2 eilanden en in een baai van het kleine eiland Ko Phi Phi Leh werd het anker uitgegooid. Op Ko Phi Phi Leh is geen strand, het rijst recht uit zee op, maar het heeft 2 supermooie baaien om te snorkelen. Dus dat was wat we deden. Azuur blauw water, veel felgekleurde vissen. Het koraal was mooi, maar niet erg kleurrijk. Daarna terug naar Ko Phi Phi Don voor een buffet. AnneJ vind dit eiland fantastisch, ronduit geweldig, muziek en heel veel jongelui. Een geweldige plek om te feesten tot de vroege morgen. Doorgelopen naar de andere kant, naar het wondermooie strand. Het water is er erg warm en de visjes zwemmen tot op het strand. Alles is nieuw, want hier sloeg de tsunami het eerst toe. Alles was weggevaagd. De omgeving is werkelijk prachtig, maar het volgebouwde strand of dorp te nieuw, wat ons betreft geen sfeer. Na een zeer mooie tocht waren we om 6 uur terug in het hotel. 's-avonds natuurlijk weer de boulevard en nu voor de laatste keer toch weer bij Eden dineren, maar nu boven op het dak. Prachtig verlicht, tot het plotseling begon te regenen. De meeste gasten naar beneden, maar een Nederlander zit daar natuurlijk niet zo mee. 10 minuten later was de regen voorbij. De dames waren uit, dus dronken ze een May Tahal, een ware verrassing, de smaak althans. Veel verlichte ballonnen in de lucht, een aangename temperatuur, een zwoel zeewindje, alles bij elkaar zorgde dit voor een gezellige sfeer. Laatste nacht alweer in Ao Nang, morgen weer naar Bangkok.