Hub-Pia-AnneJ-Thailand-2011.reismee.nl

Vanavond gaan we via Krabi naar Ao Nang

Wat aantuttelen vandaag, want vanmiddag worden we om 17.00 uur bij het Ambassador hotel opgehaald. Peter en ik gaan naar de blinden voor een massage en AnneJ en Pia wandelen naar de yuppenwijk en pikken daar een terrasje. We werden deftig opgehaald en zouden dan naar het busstation voor het zuiden gebracht worden ca. anderhalf uur rijden. Maar ditmaal niet, een groot terrein met allemaal kraampjes, waar we meteen een fles water in onze handen gedrukt kregen. Het was een rare bedoening. Normaal is er een hostess, keurig in uniform, en nu een paar mannen, dat van alles kon zijn. Een bont gekleurde bus, met gordijntjes, valletjes etc..Een prettige chaos. De bus had 3 keer pech. Een keer zakte hij helemaal scheef, toen ze een band aan het verwisselen waren. Schoof van de krik, maar er zitten natuurlijk meer wielen onder. Een andere keer stonden we langs de weg en moest er geduwd worden. Maar nog waren we er niet, want we werden ergens afgezet in Krabi en moesten dan weer een busje huren. Pia zegt, ik heb Hub nog nooit zo kwaad gezien. Geen busje, maar met een taxi verder naar ons hotel in Ao Nang.

Hier kwamen we 3 uur, op 8 februari, later dan gepland aan. Hotel het Grand Inn Ao Nang 3 sterren, geboekt via internet , viel tegen, alhoewel de kamers goed en schoon waren, maar de sterren waren met de Tsunami mee. Op naar het strand, het was erg warm en het zijn eigenlijk kleine stranden, iedere keer een baai ,maar het ziet er fantastisch uit. Een overweldigende natuur, bergen (eilanden) die loodrecht uit zee oprijzen en dan al die bootjes, Het is een echte strand plaats, mutjevol met toeristen, met een hoog Valkenburg gehalte, overal kraampjes, winkeltjes en eettentjes. AnneJ kreeg 's-avonds nog een echte aap om haar schouders gehangen. Zij vond dat leuk, Pia bleef duidelijk op veilige afstand. Lekker aan zee boven het strand gegeten, waar we vanmiddag natuurlijk al aan 'ene grote blonde' hadden gezeten.