Hub-Pia-AnneJ-Thailand-2011.reismee.nl

Hub naar het ziekenhuis en daarna naar Borsang Village, het parasoldorp

Ik hoest nog steeds met veel slijm, ondanks alle medicijnen. Dus toch naar het ziekenhuis het RAM 1 Hospital. Acute bronchitus. De behandeling in een ziekenhuis hier isonvoorstelbaar efficiënt. Kunnen we in Nederland nog wel wat van leren. Lekker gegeten bij WaWee en met eenSâwngthâew naar Borsang Village, het parasoldorp. Daar kun je zien hoe ze die parasols maken, het splijten van de spaken, het maken van het papier, het scheppen, het drogen, het opspannen, het drogen en beschilderen. Heel arbeidsintensief, door voornamelijk oudere mensen, zowel mannen als vrouwen. Natuurlijk met winkel, wat geshopt. De chauffeur heeft keurig op ons gewacht, wil ons ook nog wel naar een zijdefabriek en goudshop brengen, maar daar hebben we geen interesse meer in. Hub hoest, hoest en nog erger, dus geen stad vanavond. Terug naar huis naar het zwembad. Bij 'Alaybua' thais gegeten. Naar huis gewandelt en ik lag om 21.00 uur in bed.