Hub-Pia-AnneJ-Thailand-2011.reismee.nl

Vandaag terug naar Chiang Mai

Na een (hollands) ontbijt met een 2-banken busje naar het busstation. 2 jaar geleden was dit midden in de stad, maar er is nu een nieuw station voor de lange afstanden, ver buiten de stad. Dit doen ze overal in Thailand. Pech de 2 eerstvolgende V.I.P. bussen waren volgeboekt, dus wachten. Anne en ik gingen voor een massage en Peter en Pia vermaakten zich met kijken en lekkere ananas. De massagesalon was wel open, maar de masseuses waren er nog niet, dat duurde en duurde en juist toen ik aanstalte maakte me weerom te kleden, kwamen ze. We zouden dus net op tijd voor de bus zijn. Dus krap aan en Pia over de rooie. In de bus wordt je meteen voorzien van 'gas en water'in dit geval water, een zak koekjes en onderweg een stop, waar AnneJ aan de Thaise WCtjes moest geloven. Weer een prachtige rit, heel afwisselend, hoge rijk begroeide bergen, bergen met dalen met rijstvelden en kleine huisjes met daken van bananenblad of rietachtig, liggend in de vlakte met rondom bergen. Puur genieten. Een rit van 180/200km van dalen en klimmen voor ongeveer € 4,00 p.p.. Weer met een Sâwngthâew van het busstation naar huis in Nong Phung. Eerst de planten verzorgen en de tuin van water voorzien. Daarna naar Miquels, de mexicaan voor het diner en terug naar huis gewandelt. Het nieuws gekeken, lekker wijntje gedronken en daarna bedtijd.