Hub-Pia-AnneJ-Thailand-2011.reismee.nl

een "heilige"dag, daarna een pechdag, een dagje "longnecks", een luie dag, een heerlijke buffetdag en dan een prachtige reis naar Tha Ton aan de Burmeense grens

Om 05.00 uur begon er iemand luid te bidden (d.m.v. luidsprekers gebeurd dat hier), afgewisseld met gongslagen en zacht gezang (Ik heb er niets van gehoord). Peter moest naar de Ambassade en later op de dag kwam een loonwerker om de putten te ledigen. Wij zijn naar de stad naar het universiteitsgedeelte helemaal aan de andere kant gegaan en te voet terug langs hele hippe en trendy boutiekjes. Na een lekkere lunch, een groot warenhuis doorlopen, waar AnneJ een trimpakje kocht enfoto's gemaakt van een huis in de steigers. Kun je zien hoe levensgevaarlijk ze hier werken.Daarnatijd voor ene grote blonde met veel ijs natuurlijk,hebben we nog een tempel bezocht de Wat Pra Singh (leeuw). Hier is ook een soort internaat voor de novicen. Peter had met ons afgesproken in het Kafé en was erop de fiets. Het Kaf;e is altijd erg gezellig en altijd druk. Met de Tuk Tuk naar huis. Op veel plaatsen nog veel uitgaanspubliek en luide muziek. Ook bij ons op het terras genoten we daar nog van.

Donderdag, 20 januari

Fris vanmorgen 10.00 uur en maar 20 gr. We zouden een dagtocht met een taxi maken, maar de afgesproken prijs bleek ineens 3 keer hoger. Dus die weggestuurd en morgen wagen we een nieuwe poging. We gaan nu een paar uurtjes de stad in, daarna zonnen aan het zwembad en voor de 'dames' avondmarkt. Echter dit liep anders. Pia wilde de was ophangen en struikelde, viel languit en dus.......... toch maar met de taxi naar het ziekenhuis. Foto's maken van knie en pols, gelukkig niets gebroken maar wel ingezwachteld en voorzien van denodige medicijnen met de taxi terug naar huis. Het is voor haar behelpen maar het komt goed, zegt ze. Peter was intussen thuis en had lekker gekookt. Na een lekker glas wijn naar bed.

Vrijdag, 21 januari

Vandaag dus met een andere taxi eerst naar de 'Longnecks' in de bergen, dit is erg touristisch geworden in vergelijking met 2 jaar terug. Dit is totaal niet meer van deze tijd, meisjes en vrouwen met 5 kilo koper om hun nek, die niet afgaat ook niet om te slapen. Dit blijft ca 3 jaar zitten en dan komt er een ring bij. Daarna naar de watervallen. Pia istoch tot de 7de waterval geklommen met haar pijnlijke knie. AnneJ en ik naar de 10de, Het einde oftewel het begin. Daarna naar Doi Suteph, dit is een tempelkomplex hoog in de bergen, waar je dan nog een keer met een kabelbaan(lift), naar toe moet. Hier is het een en al vroomheid en eerbied van de 'pelgrims'. Zeer aandoenlijk, ze lopen met lotusbloemen en wierook rond de gouden chedi, knielen en kruipen heel diep voor boeddha en de monnik die zit te bidden en te zegenen. Daar naast zat een wassenbeeld monnik, levensecht, akelig echt, maar die waren we al meer tegen gekomen.

Nog even van het uitzicht over Chiang Mai genieten en na een kopje koffie weer terug naar Peter. Deze had intussen de tuinvrouw met haar personeel gehad. Even met een drankje bijkomen op het terras en daarna naar 'Miquels' de Mexicaan om echt lekker mexicaans te eten. Terug gewandeld met AnneJ voorop. De weg van Chiang Mai naar Lamphun is namelijk een zeer, zeer drukke weg

Zaterdag, 22 januari

Dit wordt een luie dag. Om 09.00 uur viel de stroom uit, dit gebeurt hier wel eens meer, maar niet zo lang als vandaag, maar Peter heeft in zijn buitenkeuken nog butagas, dus ouderwets koffie zetten kon. Verder gezwommen. Met het busje naar de avondmarkt. Het was er gezellig druk. Pia voelde zich niet zo lekker, dus eerst wat eten. Weer eens wat anders, in een grote hoge hal met heel veel tafeltjes en een podium, waar steeds een show is, koop je bonnen bij een loket en loop je langs heel veel 'kookwinkeltjes' en koopt daar, wat je denkt lekker te vinden. Je kunt daar alleen met bonnen betalen. De bonnen die je over hebt, kun je meteen ook weer terug wissellen. Voor Lisette armbandjes gekocht en AnneJ dong behoorlijk af, vind ze heel leuk om te doen. Een tijdje naar de danseressen op dat podium gekeken met een drankje erbij, prachtige kostuums en daarna naar huis en ook deze keer wist AnneJ af te dingen op de Tuk Tuk prijs

Zondag, 23 januari

'n luie zondagmorgen, een klein beetje ontbeten, wantAnneJ. trakteert,we gaan naar het Holyday Inn brunchen in buffetvorm en wat daar al niet staat. Van oesters, krab en lobster tot Italiaans, thais, Japans, europees eten. Chocoladefontein, fruit, ijs, gebak en puddingen, maar ook hele kalkoenen, Ribeye etc. Daarna terug naar huis en aan het zwembad. Morgen gaan we......

Maandag, 24 januari

Met een busje rechtstreeks naar het busstation, van waaruit we vertrekken via Fang (172 km)naar Tha Ton (23 km), helemaal in het Noorden. 4 uur reizen door een overweldigend landschap met hoge bergen, maar ook rijstvelden met op de achtergrond die hoge bergen. Hier ben je echt midden in de 'gouden driehoek', een bloemenpracht, ook aan bomen, in alle kleurschakeringen. Peter was hier ook nog nooit geweest. Dus moesten we op zoek naar een , Gesthouse, dit werd het 'Apple River Villa'. We sliepen op nog geen kilometer van de grens met Burma. Ieder een eigen huisje, royale slaapkamer, keurig schoon beddegoed en een badkamer en dat voor de lieve prijs van € 12,50 p.k. met tuintje en 2 stoeltjes buiten om naar de rivier te staren. Een plaatje!!!!!!Daarna de inwendige mens verzorgen met gebakken rijst met kip, leuk gewandeld en een eindje de berg op gegaan, waar een chinese tempel stond. AnneJ is helemaal naar boven gesprint en Hub via een andere weg. Tegen de berg stonden levensechte bontbeschilderde beelden, lachwekkend. AnneJ had plotseling een ontmoeting met 10/12 jonge monnikken, die zich vergaapten aan een 'Falang', die als een hinde alle trappen nam. Straks ergens eten , dus nu opknappen. Het leek van de overkant, waar we vanmiddag waren, zo'n leuk terras, maar dat viel wat tegen. 'River Garden'was toch wel wat kantineachtig, maar wel aan het water en het eten was goed. Een dag met veel indrukken, dus op tijd slapen

Chrissy

Zo dat is in een keer weer een heel lang verhaal, mocht je weer een keer de laptop gebruiken... ;-)