Hub-Pia-AnneJ-Thailand-2011.reismee.nl

Fietsen in Chiang Rai

Na een ontbijt bij een Bakery van een Zweedse organisatieopgericht om weeskinderente ondersteunen met lekkere harde broodjesen echte koffie gaan we fietsen huren. Pia gaat niet mee fietsen i.v.m. haar gekneusde arm en niet te vergeten haar knie. Zij bezocht o.a. de 'Yad Yud' tempel en bracht verder haar tijd door met koffieeneen boek op het terras van het hotel. Met lunchtijd naar 'Den Hollander' en een broodje oude kaas gegeten, maar ze zagen haar wel voor vol aan, want het broodje was zo'n 40 cm lang. Na door de rijstvelden gefietst te hebben, tussendoor ook nog even een hele hoge trap beklommen naar een tempel voor bezichtiging, nog even een eindje de bergen in en naar de 'kok'rivier gefietst. Ook hier weer onderbroken door een bezoek aan een in de berg uitgehouwen tempel. Deze hebben we 2 jaar geleden ook bezocht. Anne helemaal naar boven geklauterd. Ik had graag nog even met de enige monnik, die hier woont nog even gesproken, maar die was erg achteruit gegaan t.o.v. 2 jaar geleden. Toen ik bij zijn gebedsruimte kwam werd hij juist medisch verzorgd, dus dat ging niet door. Onderweg in een heel mooi restaurant geluncht, wel ambetante bediening, maar het eten was zeer goed. Meteen de fietsen terug gebracht, want we hadden de route van de tweede dag ook gefietst, Naar het hotel, douchen en even een verplichte rust, natuurlijk met 'ene grote blonde, want ergerns is het wel vijf uur. Natuurlijk weer naar de avondmarkt. Daar weer een grote blonde' op hetzelfde plein van gister, onder een grote teakhout overkapping, helemaal uitgezaagd en verzilverd het, glitterde van alle kanten, ook het podium er tegenover is helemaal van 'klater zilver'Na een zanggroep traden er danseressen op. Leuk. Hierna in een bar restaurant de 'Cocosnus bar'gegeten. Een heel andere sfeer.

Dré van Esch

Jullie blijven maar genieten van al het mooië dat Thailand te bieden heeft.Heerlijk toch.
Ik weet niet hoe lang jullie droomreis nog duurt, maar in ieder geval lees ik wel dat jullie alles wat leuk is meepikken.Pia,ben voorzichtig.Lieve groetjes